333 Pressbild Lustgårdens

Lustgårdens lanserar re-branding i samband med ny smak: Päron EKO

Den 1 juni lanserar Lustgårdens Cider en ekologisk päroncider på Systembolaget. I samband med det nya produktsläppet presenterar varumärket även en re-branding, skapad för att omdefiniera ciderkulturen och attrahera en modernare publik.

Den nya smaken, Päron EKO, är en fruktig päroncider tillverkad på ekologiska råvaror av högsta kvalité. I samband med Systembolagslanseringen har varumärket även genomgått en omfattande re-branding där både design- och kommunikationskoncept har fått ett nytt uttryck för att möta den moderna ciderkulturen och attrahera en bredare publik. Lustgårdens Cider har sedan tidigare smaken Torr Äpple tillgänglig på Systembolaget.

Den nya burkdesignen är skapad av designbyrån Pond Design och bär ett stilrent uttryck, befriad från traditionella illustrationer av frukter och blommor, som vanligtvis utgör designen på cidersortimentets förpackningar. Lustgårdens Cider strävar efter att bygga ett trendigt varumärke som går i en unisexkänsla, där produktens logotyp och poppande färger får utrymme att föra talan.

»Re-brandingen av Lustgårdens Cider är en strategisk förändring där vi strävar efter att omdefiniera ciderkulturen och skapa ett varumärke som lockar både män och kvinnor. Vi har identifierat ett hål i den svenska cidermarknaden som vi tror att Lustgårdens Cider kan fylla genom att erbjuda ett alternativ som tilltalar en modern och mångsidig publik.«

Linn Wanderoy, Junior Varumärkeschef på Åbro Bryggeri

Lustgårdens re-branding kommer att genomföras i två steg, där den nya burkdesignen först introduceras i samband med lanseringen av produkten Päron EKO den 1 juni. Därefter förväntas den nya designen även appliceras på smaken Torr Äpple under hösten 2024.

Cornelia

Marknadschef

Cornelia Dunge

+46 73 096 09 74
cornelia.dunge@abro.se

Relaterade nyheter

Åbroshoppen FW24 pressbild 2
Nyheter
Okategoriserade
Pressmeddelande

Pensionärer frontar vinterkollektion från Ey’Bro

FAT21_pressbild_50cl_33cl_2024_03
Nyheter
Okategoriserade
Pressmeddelande

FAT21 lanserar 50 cl flaska och alkoholfri öl

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Aktiebolaget Åbro Bryggeri, orgnr. 556035-6866 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata