Den 1 juni lanserar Lustgårdens Cider en ekologisk päroncider på Systembolaget. I samband med det nya produktsläppet presenterar varumärket även en re-branding, skapad för att omdefiniera ciderkulturen och attrahera en modernare publik.
Den nya smaken, Päron EKO, är en fruktig päroncider tillverkad på ekologiska råvaror av högsta kvalité. I samband med Systembolagslanseringen har varumärket även genomgått en omfattande re-branding där både design- och kommunikationskoncept har fått ett nytt uttryck för att möta den moderna ciderkulturen och attrahera en bredare publik. Lustgårdens Cider har sedan tidigare smaken Torr Äpple tillgänglig på Systembolaget.
Den nya burkdesignen är skapad av designbyrån Pond Design och bär ett stilrent uttryck, befriad från traditionella illustrationer av frukter och blommor, som vanligtvis utgör designen på cidersortimentets förpackningar. Lustgårdens Cider strävar efter att bygga ett trendigt varumärke som går i en unisexkänsla, där produktens logotyp och poppande färger får utrymme att föra talan.
»Re-brandingen av Lustgårdens Cider är en strategisk förändring där vi strävar efter att omdefiniera ciderkulturen och skapa ett varumärke som lockar både män och kvinnor. Vi har identifierat ett hål i den svenska cidermarknaden som vi tror att Lustgårdens Cider kan fylla genom att erbjuda ett alternativ som tilltalar en modern och mångsidig publik.«
Linn Wanderoy, Junior Varumärkeschef på Åbro Bryggeri
Lustgårdens re-branding kommer att genomföras i två steg, där den nya burkdesignen först introduceras i samband med lanseringen av produkten Päron EKO den 1 juni. Därefter förväntas den nya designen även appliceras på smaken Torr Äpple under hösten 2024.
Cornelia Dunge
+46 73 096 09 74
cornelia.dunge@abro.se
Välkommen till Åbro Bryggeri
Denna webbplats innehåller information om alkoholhaltiga drycker. Därför måste du vara 20 år för att besöka den.
Vi kan endast visa vårt innehåll för personer över 20 år.
Läs mer om varför på systembolaget.se