The_Bear_Pressbild

The Bear - A Swinglish Layer From Small Land

Åbro Bryggeri presenterar nu senaste tillskottet på Systembolagshyllan, The Bear. Det nya varumärket är en blinkning till svengelskan vars namn och design bygger på konceptet A Swinglish Layer From Small Land.

Sverige är ett litet land med stort självförtroende. Vi är internationella och lär oss tidigt att prata engelska. Vi guidar självsäkert taxichauffören ”you go right fram here”, talar världsvant med kyparen ”please tell the cock not so hot” och upplyser okunniga turister om att ”there are no polar beers in Stockholm”. Men vi har också självdistans och förmågan att kunna skratta åt vår svengelska, något som Åbro Bryggeri vill hylla genom varumärket The Bear.

»The Bear är inte bara ett gott öl, utan också en lekfull hyllning till hur vi svenskar omfamnar och skapar en egen och ibland knasig version av det engelska språket. Vi tror och hoppas att den humoristiska kopplingen till svengelskan gör inte bara ölet till en dryck, utan också till en källa för skratt och gemenskap.«

Camilla Wideèn, Varumärkeschef Åbro Bryggeri

Det humoristiska budskapet återspeglas även på burkens layout. Uppdraget att ta fram varumärkets koncept och design landade på designbyrån Pond Design.

— Hela processen med The Bear har varit både inspirerande och riktigt kul. När idén och designen började växa fram bjöd den på många igenkännande skratt och roliga historier som var svåra att värja sig mot. Vi hade som mål att addera något nytt till ölkategorin och med The Bear vill vi göra det genom en varm och inkluderande tonalitet i kombination med en enkelt, avväpnade och lustfylld design säger Fredrik Svalstedt, Senior Client Director och Partner på Pond Design.

Pressbild_The_Bear2

The Bear lanseras den 1 mars på 367 Systembolagsbutiker runt om i landet. Ölet är en lättdrucken medelfyllig ljus lager med mild beska, bryggd på friskt vatten från Åbro Bryggeris egen källa med en alkoholhalt på 5,0 procent.

Kort och gott, A beer for every tillfälle. It fits both the sill and the chips and dips. Drink it when you cook food, hang out with friends and family, or when you watch the game.

Chairs from a swinglish bear beer!

Cornelia

Marknadschef

Cornelia Dunge

+46 73 096 09 74
cornelia.dunge@abro.se

Relaterade nyheter

FAT21_pressbild_50cl_33cl_2024_03
Nyheter
Okategoriserade
Pressmeddelande

FAT21 lanserar 50 cl flaska och alkoholfri öl

333 Pressbild Lustgårdens
Nyheter
Okategoriserade
Pressmeddelande

Lustgårdens lanserar re-branding i samband med ny smak: Päron EKO

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Aktiebolaget Åbro Bryggeri, orgnr. 556035-6866 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata